پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3874
-
الف
+

ساخت مستند از زندگی سه شهید مدافع حرم

سه مستند از زندگی سه شهید مدافع حرم به کارگردانی امیدرضا خیرخواه و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برای پخش از سیما تولید می‌شوند.

سه مستند از زندگی سه شهید مدافع حرم به کارگردانی امیدرضا خیرخواه و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برای پخش از سیما تولید می‌شوند.

این کارگردان مستندساز در این باره گفت: زندگی شهیدان امیر کاظم‌زاده، محسن قوطاسلو و ابوالفضل راه‌چمنی موضوع اصلی این مستندهاست. شهید قوطاسلو از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و دو نفر دیگر پاسدار بوده‌اند و از ابتدای سال جاری در سوریه در مبارزه با گروه تروریستی حضور داشتند.

خیرخواه همچنین درباره انگیزه ساخت این مستندها توضیح داد: در گذشته مستند زندگی 48 شهید هنرمند استان تهران را ساخته بودم و خدا توفیق داد تا بر اساس سابقه کاری ساخت این مستندها نیز به من پیشنهاد شود.

او همچنین افزود: هر کدام از این مستندها 15 تا 20 دقیقه و بخشی از کودکی و اعزام به سوریه شهدا را دربرمی گیرد.به گفته این کارگردان، این مستندها تا پایان سال جاری برای پخش در سیما آماده خواهند شد.

امیدرضا خیرخواه دانش‌آموخته هنرستان سوره، کارگردانی تئاتر در دانشگاه ایالتی وارونژ روسیه و سینما از جامع علمی و کاربردی است که تاکنون فیلم‌های کوتاه و مستندهای زیادی ساخته است. وی جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلمنامه را برای فیلم «پای مصنوعی» در جشنواره دوسالانه فیلم کوتاه بسیج در سال 1392 کسب کرده است.

ب س / ح ی

نظر شما
ارسال نظر